Marknadsföring av jämförelsesajter i spelbranschen

Det finns idag en uppsjö av olika nätcasinon för svenska spelare. Som enskild spelare kan det vara väldigt svårt att veta vilket som är bäst. Därför har det dykt upp ett antal olika jämförelsesajter som skriver recensioner och går in på olika för- och nackdelar gällande spelsajterna. Och precis som casinon tävlar om att få flest spelare tävlar jämförelsesajter om att få flest klick och besök på sina sajter. Därför är det väldigt viktigt för dessa sajter att synas och marknadsföra sig på rätt sätt.

Jämförelsesajter erbjuder alltså inga egna spel utan endast recensioner och artiklar om andra spelsajter. De kan också ha generella artiklar om casinobranschen, till exempel en som förklarar allt om mobilcasino och en som berättar mer ingående om bonusar. Många jämförelsesajter är också affiliates och får speciella erbjudanden från spelsajterna. För varje person som klickar sig in via detta erbjudande får de en viss summa pengar. Därför är det viktigt för alla jämförelsesajter att locka till sig besökare och få dem att stanna på sajten innan de klickar sig vidare.

SEO och välskrivna artiklar

Marknadsföring av jämförelsesajter i spelbranschenEn viktig del i marknadsföring och att ranka högt på Google är att tänka på SEO och att ha välskrivna artiklar på sin hemsida. Det påverkar hur högt sidan syns på Google. Det är vida känt att många personer enbart klickar på upp till de tre första länkarna på Google, sedan söker de vidare. Att ranka högt är alltså otroligt viktigt för att synas. Därför måste en jämförelsesajt välja rätt nyckelord och väva in dem i välskrivna texter. Många sajter får hjälp av så kallade content-skribenter med det.

Marknadsföring

Ett enkelt sätt att marknadsföra sin jämförelsesajt på är via sociala medier. Det är enkelt att skapa en företagssajt både på Facebook och Instagram som fokuserar på hemsidan. Här kan företaget posta dagliga uppdateringar, dela nyheter och artiklar och hitta nya följare. Det är också ett sätt att knyta nya kontakter inom branschen då de flesta idag använder sig av sociala medier. Dock gäller det att tänka långsiktigt och ta sig tiden att bygga upp en stark följarbas på sina konton. Det är oftast inget som sker över en natt.