Marknadsföring av onlinecasinon

Idag finns det väldigt många casinon att välja mellan. Det betyder också att det blir hårdare och hårdare konkurrens bland olika casino. Detta är oftast en bra sak, då det kan vara likställt med att det blir bättre och bättre villkor för spelaren. Men hur hittar en spelare ett casino? Och hur hittar casinot sin spelare egentligen?

Reklam via banners

Mycket av det vi möter online är reklam, även fast det inte känns så. Men en banner är oftast väldigt tydligt att det är en reklamaffisch för någonting. Ett väldigt tydligt exempel på detta är Aftonbladet, en kvällstidning som numera är fullproppad med casinoreklam. Varenda millimeter av tidningen är numera reklam, och för enbart casinon!

Recensioner

Det finns många hemsidor som recenserar casinon. Då kan du få veta sanningen om vilka spel som finns, om vilka betalmetoder som kan användas etc. Men dessa recensioner kan också vara köpta eller sponsrade av olika casinon. Det är viktigt att komma ihåg att alla inte recenserar för att de tycker det är kul enbart, det finns ofta pengar involverade. Detta gäller givetvis inte alla, och de allra flesta har korrekt information och fakta om casinona som är listade på sajten, men vem som ligger först kan bero på att casinot har betalat för det.

Reklam via forum

Det finns casinoforum där spelare kan skriva frågor eller varna om olika casino. Ofta går casinot själva in och svarar eller försvarar sig. Det kan handla om när någon blivit felaktigt behandlad och vill varna andra, eller så kan det röra sig om spelare som vill tipsa om olika erbjudanden som går att nyttja och kanske till och med utnyttja. Där spelarna finns har casinot alltid ett intresse av att också finnas. Så det kan hända att casinon sponsrar dessa forum för att få synas och höras på sajten. Forumen själv kan också sammanställa vilka casinon som har fått bäst respektive sämst kritik på sajten.

Via casinofantaster och samarbeten

Idag finns det också folk som verkligen brinner för casino och kanske lever på det. Det finns bloggar som enbart handlar om ämnet. Då kan det hända att ett casino sponsrar en bloggare. Till exempel så har LeoVegas sponsrat skidåkaren och bloggaren Jon Olsson. Jon lever ett riktigt lyxliv och på hans blogg kan du se honom i olika LeoVegas-kläder eller produkter.

Det är viktigt att komma ihåg att det ofta är många olika saker som får oss att vilja ha en produkt eller spela på ett casino. När vi ser en produkt på många olika ställen varje dag kan det vara så att börjar vi lita på det enbart för att vi känner igen reklamen.