Om ihack.se

Våra vanor och sättet vi konsumerar på har förändrats väsentligt under de senaste decennierna. Det räcker inte längre med att enbart marknadsföra sig på det gamla traditionella sättet i form av affischering, annonser och tv-reklam. Idag blir det allt istället allt viktigare att synas på webben om man vill vara framgångsrik, attrahera kunder, sälja varor och driva en framgångsrik verksamhet. Detta gäller för alla- från de största företagen som finns över hela världen, till ideella organisationer och små enskilda firmor.

ihack.se har skapats för att belysa just detta. Vi vill hjälpa våra läsare att förstå vikten av onlinemarknadsföring och på så sätt förhoppningsvis vara en liten, liten del i deras framtida framgångssaga. Vi är helt enkelt här för att hjälpa dig!

Sajtens innehåll

Målet med denna sajt är att kunna förse våra läsare med matnyttiga och informativa kunskaper om allt som rör marknadsföring online. Vi kommer att sträva efter att bevaka och rapportera om alla aspekter av detta område- allt från det stora och mest grundläggande till mindre detaljer som ger marknadsföringen den där lilla extra touchen och genomslagskraften. Här kommer det att finnas något för alla som vill lära sig att marknadsföra sig online till de som är ute efter att fördjupa den kunskap som de redan har. Eftersom onlinevärlden ständigt utvecklas och förändras finns det ingen som någonsin kommer att vara fullärd inom detta område.

Vikten av den här typen av marknadsföring är otroligt stor idag och omfattar massor av olika områden. Onlinemarknadsföring är helt enkelt ett samlingsnamn som innefattar saker som sökmotoroptimering eller SEO som det också kallas, leadsgenerering, content, affiliatemarknadsföring samt bannerannonsering. Artiklar om alla dessa typer av marknadsföring kommer att förekomma på denna sajt.

Förstå vikten av att synas i sociala medier

En annan viktig del av marknadsföring på nätet är att förstå vikten av att synas i sociala medier. Det finns många kanaler som man kan generera kunder och försäljning om man vet hur man skall utnyttja dem på rätt sätt. Eftersom alla dessa kanaler, till exempel Facebook, Instagram, Twitter och många fler, har olika förutsättningar gäller det också att anpassa marknadsföringen till var och en av dem. Även detta är ämnen som kommer att tas upp här på ihack.se.

För att sajten skall bli så bra som möjligt vill vi gärna att ni läsare tipsar oss om ämnen inom onlinemarknadsföring som intresserar er och vad ni skulle vilja veta mer om.